عمل های زیباییزیبایی

هر آنچه که باید در مورد ژل لب بدانید

فیلر‌های پوستی تزریقی یا همان تزریق ژل لب رایج‌ترین روش بزرگ کردن لب است. معمولاً فیلرها حاوی موادی مشابه اسید هیالورونیک هستند که در بدن یافت می‌شود. فکر نکنید که تزریق ژل لب یک روش ساده و راحت است؛ کاملاً برعکس! کار روی لب‌ها یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای زیباسازی صورت است که در صورت تزریق غلط با عوارضی مانند نامتقارنی یا توده‌ای شدن ژل روبرو شوید. بنابراین باید توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود. اگر به دنبال بهترین دکتر ژل لب در شیراز هستید، دکتر سمر نامیان را سال‌ها تجربه پیشنهاد می‌کنیم. برای اینکه درباره فیلر لب اطلاعات کسب کنید، ابتدا باید همه حقایق، از جمله خطرات احتمالی تزریق ژل را در نظر بگیریم. با ما همراه باشید.

ژل لب چیست؟

فیلر پوستی یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیرتهاجمی است و ناحیه لب یکی از پرطرفدارترین نقاط برای تزریق ژل توسط بیماران است. انواع مختلف فیلر لب به پزشکان این امکان را می‌دهد تا تزریق ژل را برای هر بیمار با توجه به اهداف درمانی و ترجیحات خاص او شامل برجسته کردن خط لب، برقراری تقارن یا تناسب لب، بازگرداندن حجم یا افزایش آبرسانی برای صاف کردن ترک‌های ریز، کاملاً سفارشی کنند.

به طور کلی، فیلر‌های پوستی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ پرکننده اسید هیالورونیک که برای تزریق لب بیشتر استفاده می‌شود و بیو استیمولاتورها. دکتر مکرن الکسیادس، متخصص پوست دارای گواهینامه بورد در نیویورک سیتی، در این زمینه می‌افزاید که پزشکان تمایل بیشتری به استفاده از فیلرهای مبتنی بر اسید هیالورونیک دارند زیرا موقتی، قابل برگشت و بر پایه اسید هیالورونیکی که قبلاً در سراسر بدن یافت می‌شود، ساخته شده‌اند. بنابراین واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کنند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

دوره نقاهت پس از درمان کوتاه است و افراد می‌توانند در عرض چند روز به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند. ممکن است کمی تورم داشته باشید، به همین دلیل باید از هر نوع فعالیت شدید برای تقریباً 48 ساعت پس از درمان اجتناب کنید تا اطمینان حاصل شود که جریان خون تحریک نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند باعث شود التهاب برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد.

می‌توان از یخ برای کمک به هر تورمی که ممکن است رخ دهد استفاده کرد. همچنین به بیماران توصیه می‌شود قبل از شروع درمان، مصرف داروها یا مکمل‌هایی را که می‌توانند خون را رقیق کنند، متوقف کنند. اگر فرد به دلایل پزشکی نیاز به مصرف آن داشته باشد، باید این موضوع را با متخصص پوست در میان بگذارد.

برای ۲۴ ساعت تا جایی که ممکن است ورزش و آرایش کردن را کنار بگذارید. هنگام شستن صورت، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید، بعد از یک یا دو روز می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات فعال استفاده کنید. توصیه می‌کنیم تا 2 هفته از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض نور خورشید یا دمای شدیدتر، خودداری کنید. 7 روز پس از تزریق فیلر می‌توانید سوار هواپیما شوید.

ما توصیه می‌کنیم که تمام دستورالعمل‌های پزشک را دنبال کنید تا بتوانید خطر عوارض جانبی ناخواسته را به حداقل برسانید.

عوارض تزریق ژل لب

رایج‌ترین تا نادرترین عوارض تزریق ژل لب را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

عارضهتوضیحاتراه حل
تورم و قرمزیاین عوارض بلافاصله پس از تزریق ظاهر می‌شوند و معمولاً طی چند روز تا دو هفته به طور کامل از بین می‌روند.استفاده از کمپرس سرد، مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن)
کبودیکبودی در محل تزریق ممکن است تا یک هفته طول بکشد.استفاده از کمپرس سرد
درد و حساسیتدرد و حساسیت در محل تزریق معمولاً خفیف و گذرا است.مصرف داروهای مسکن مانند استامینوفن
گرما و خارشاین عوارض معمولاً خفیف و گذرا هستند.استفاده از کمپرس سرد، مصرف داروهای ضد حساسیت
بی‌حسیبی‌حسی در محل تزریق ممکن است تا چند هفته طول بکشد.صبر و حوصله، ماساژ دادن محل تزریق
نامتقارنیاگر تزریق به طور صحیح انجام نشود، ممکن است لب‌ها نامتقارن به نظر برسند.تزریق مجدد ژل برای اصلاح عدم تقارن
گره شدن ژلدر موارد نادر، ممکن است ژل در محل تزریق گره بخورد و ظاهر نازیبایی ایجاد کند.تزریق مجدد ژل برای حل شدن گره
عفونتعفونت در محل تزریق یک عارضه نادر اما جدی است که در صورت عدم رعایت بهداشت توسط پزشک یا بیمار ممکن است رخ دهد.مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها
واکنش‌های آلرژیکواکنش‌های آلرژیک به ژل تزریق شده بسیار نادر است، اما می‌تواند شامل علائمی مانند تورم شدید، خارش، تنگی نفس و کهیر باشد.مراجعه فوری به پزشک
مرگ بافتدر موارد بسیار نادر، تزریق ژل لب می‌تواند منجر به مرگ بافت در محل تزریق شود.مراجعه فوری به پزشک
آمبولیاگر ژل به طور تصادفی به داخل رگ تزریق شود، می‌تواند به سمت قلب یا مغز حرکت کند و منجر به آمبولی شود.مراجعه فوری به پزشک

لازم به ذکر است این جدول صرفا جهت اطلاع‌رسانی شما آماده شده و اگر تزریق ژل لب توسط پزشک مجرب انجام شود جای نگرانی نخواهد بود.

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

این ماندگاری کمی تغییرپذیر است و به نوع فیلر و سبک زندگی بیمار بستگی دارد، اما اکثر پزشکان ماندگاری آن را بین 6 تا 12 ماه تخمین می‌زنند. در بیماران جوان، افرادی که فعالیت بدنی زیاد یا متابولیسم بالایی دارند، فیلر سریع‌تر تجزیه می‌شود. همچنین حجم فیلتر تزریق شده نیز در این امر نقش دارد؛ به عنوان مثال، مقادیر کمتر دوام کمتری دارند. به عبارتی حجم کمتر فیلر تزریق شده، عروق خونی زیاد و حرکت شدید همگی در طول عمر فیلر نقش دارند.

هزینه فیلر لب چقدر است؟

با توجه به اینکه ناحیه لب وسعت زیادی ندارد، مجبور نیستید به اندازه سایر نواحی برای تزریق ژل لب هزینه کنید. از طرفی اکثر پزشکان معتبر در یک جلسه بیش از یک سرنگ را به لب تزریق نمی‌کنند. هزینه تزریق ژل لب بسته به میزان تخصص پزشک تزریق کننده، شهر و تعداد سرنگ‌های تزریق شده متغیر است.

سخن پایانی

تزریق ژل لب، روشی محبوب برای افزایش حجم و زیبایی لب‌ها است که می‌تواند نتایج چشمگیری به ارمغان آورد. انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه، کلید داشتن تجربه‌ای امن و رضایت‌بخش از تزریق ژل لب است. پزشک می‌تواند با توجه به شرایط شما، بهترین روش و میزان ژل را برای شما تعیین کند و تزریق را به نحوی انجام دهد که به نتایج مطلوب و دلخواهتان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *