زندگی سالمسلامت جنسی

چیکار کنیم فوری پریود بشیم؟ (12 روش پریود شدن سریع)

چرا پریود نمیشم؟ چیکار کنیم فوری پریود بشیم؟ پریود نشدن به معنای حاملگی است؟ یک باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ آیا راهکاری برای پریود شدن به طور طبیعی وجود دارد؟ به طور کلی سیکل قاعدگی از روز اول پریود تا اولین روز پس از اتمام آن محاسبه می‌شود. متوسط ​​چرخه قاعدگی 28 روز است. با این حال می‌تواند از فردی به فرد دیگر و ماه به ماه متفاوت باشد. اگر هر 24 تا 38 روز یکبار پریود شوید، همچنان منظم در نظر گرفته می‌شود. اگر زمان بین قاعدگی‌ها تغییر کند و قاعدگی زودتر یا دیرتر شروع شود، دوره‌های شما نامنظم تلقی می‌شود.

روش درمان بستگی به این دارد که بفهمید چه چیزی باعث پریودهای نامنظم شما شده است. اما راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید در خانه امتحان کنید تا چرخه قاعدگی خود را به مسیر درست برگردانید. در این مطلب قصد داریم به روش‌هایی برای پریود شدن بپردازیم. این راهکارها اغلب خانگی بوده و افراد می‌توانند در صورت تأخیر در پریود آنها را امتحان کنند.

دلیل پریود نشدن چیست؟

چرا پریود نمیشم و علت عقب افتادن پریود چیست؟. تأخیر در پریود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یکی از مهم‌ترین آنها بارداری است. حال آیا کسی که رابطه جنسی نداشته و پریود نشده باشد باردار است؟ پاسخ این سوال با صراحت منفی است. حال اگر رابطه مقعدی یا رابطه دهانی داشته باشیم چه؟ باز هم امکان بارداری وجود دارد؟ پاسخ این سوال نیز منفی است. اگر مایع منی مرد یا پیشاب با واژن شما برخوردی نداشته باشد نمی‌توانید برای اینکه چرا پریود نمی‌شوید نگران بارداری باشید.

افراد زیادی پس از گذشتن از زمان پریود خود فکر می‌کنند شاید باردار باشند، برای این کار می‌توان از تست‌هایی که درون داروخانه‌ها (بیبی چک) به فروش می‌رسد استفاده کرد. البته باید بدانید که این تست ممکن است درصدی خطا داشته باشد. روش دیگر، انجام تست بتا بارداری یا Bhcg در آزمایشگاه است که اطمینان پذیری بالاتری دارد.

اما اگر احتمال بارداری نمی‌دهید باید بدانید که تاخیر پریود به دلایلی از جمله استرس و اضطراب، تغییر وزن ناگهانی، ورزش سنگین و سندرم تخمدان پلی کیستیک و به دلایل دیگر نیز مربوط است.

علت درخواست پریود شدن سریع

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی وجود دارد که خانم‌ها می‌خواهند زودتر پریود شوند یا به دنبال قرص اورژانسی برای پریود شدن سریع می‌گردند. عمده دلیل، رفع نگرانی و استرس بعد از یک رابطه محافظت نشده است. آنها می‌خواهند پریود شوند تا زودتر بدانند که باردار نیستند. اما برخی افراد قاعدگی خود را به دلایل دیگری مثلا رفتن به سفر یا یک رویداد مهم تحریک می‌کنند که آن زمان پریود نشوند. روش‌های دارویی وجود دارد که برای افرادی که احتمال حامله بودنشان نیست می‌توان استفاده شود تا قاعدگی زودتر یا دیرتر اتفاق افتد.

دلیل پریودهای نامنظم چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا شما ممکن است بی نظمی قاعدگی را تجربه کنید. بسیاری از دختران نوجوان در اوایل شروع دوره قاعدگی نامنظمی پریود را تجربه می‌کنند که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم و می‌توانید مطالعه کنید: اولین پریود دختران. دوره‌های بیش از حد سنگین یا طولانی مدت قاعدگی نیز، منوراژی نامیده می‌شود. علائم رایج این مورد شامل دوره قاعدگی طولانی یا خونریزی شدید است. منظور از خون ریزی شدید نیز آن است که فرد مجبور باشد هر یک ساعت یک بار پد بهداشتی خود را تعویض کند.

علل خونریزی‌های شدید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • داروها: برخی از داروهای ضد التهابی یا هورمونی می‌توانند بر خونریزی قاعدگی تأثیر بگذارند. خونریزی شدید نیز یکی از عوارض جانبی روش های پیشگیری از بارداری از جمله IUD است.
  • تغییرات هورمونی: هورمون‌های پروژستین یا استروژن در صورت تشرح زیاد ممکن است باعث خونریزی شدید شوند. عدم تعادل هورمونی بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که به تازگی قاعدگی را شروع کرده‌اند یا افرادی که به یائسگی نزدیک می‌شوند.
  • شرایط پزشکی: بیماری التهابی لگن (PID)، اندومتریوز، اختلالات خونی ارثی و رشد خوش ‌خیم توده و انواع سرطان‌ها همگی باعث بی‌ نظمی قاعدگی می‌شوند.
  • تغییر وزن شدید: ممکن است افراد پس از افزایش وزن و یا کاهش وزن شدید دچار پریودهای نامنظم شوند.
  • نارسایی تخمدان‌ها: از دیگر علت‌های پریود نامنظم می‌توان نارسایی تخمدان‌ها باشد.
  • یائسگی: همانطور که گفته شد، از دیگر دلایل تغییر در سیکل قاعدگی، نزدیک شدن به دوران یائسگی است.

  • یائسگی: همانطور که گفته شد، از دیگر دلایل تغییر در سیکل قاعدگی، نزدیک شدن به دوران یائسگی است.

چگونه به طور طبیعی پریود شویم؟

نحوه پریود شدن به طور طبیعی چیست؟ چگونه زودتر پریود شویم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ باز کننده قاعدگی قوی چیست؟ این‌ها سوالات و دغدغه بسیاری از بانوان است. درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه به معرفی برخی باز کننده قاعدگی قوی خانگی می‌پردازیم.

یکی از مواد غذایی که افراد در این زمان برای پریود شدن می‌خورند، چای زعفران یا زعفران دم کرده است. زعفران به طرز معجزه آسایی باعث جلو افتادن پریود شده و خانم‌ها به عنوان یک باز کننده قاعدگی قوی از آن یاد می‌کنند. البته می‌تواند یکی از دلایل خون ریزی شدید نیز باشد. همچنین توصیه می‌شود در صورتی که قصد بارداری دارید، از مصرف زعفران در هفته‌های اول بارداری پرهیز نمائید، چراکه منجر به سقط جنین خواهد شد.

حفظ وزن استاندارد – چیکار کنم پریود بشم؟

تغییر در وزن شما می‌تواند بر پریودتان تأثیر بگذارد. اگر جثه بزرگ‌تری دارید، کاهش وزن می‌تواند به تنظیم دوره‌های شما کمک کند. از طرف دیگر، کاهش شدید وزن یا کمبود وزن می‌تواند باعث قاعدگی نامنظم شود. به همین دلیل حفظ وزن متوسط ​​اهمیت زیادی دارد. افرادی که اضافه وزن شدید دارند نیز احتمال بیشتری دارد که پریودهای نامنظم را تجربه کنند.

این افراد معمولاً خونریزی و درد پریود شدیدتری را تجربه می‌کنند. این به دلیل تأثیری است که سلول‌های چربی روی هورمون‌ها و انسولین می‌گذارند. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن مورد نظر را شناسایی کرده و یک استراتژی برای رسیدن به آن ارائه دهند.

ورزش منظم – چیکار کنم پریود بشم؟

ورزش فواید بسیاری برای سلامتی دارد. همچنین می‌تواند به پریود شما کمک کند. علاوه بر آن شما می‌توانید به وزن مناسب برسید و آن را حفظ کنید. می‌تواند به شما کمک کند تا وزن متوسطی داشته باشید یا آن را حفظ کنید. ورزش معمولاً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک توصیه می‌شود. این سندروم می‌تواند باعث بی نظمی چرخه قاعدگی شود.

دریافت دوز روزانه ویتامین – چی بخورم پریود بشم؟

مطالعه‌ای که در سال 2015 منتشر شد، سطوح پایین ویتامین D را با پریودهای نامنظم مرتبط دانست و نشان داد که مصرف ویتامین دی ممکن است به تنظیم قاعدگی کمک کند. طی تحقیقات دیگر مشخص شد این ماده در درمان بی‌نظمی قاعدگی در افراد مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک نیز مؤثر است. ویتامین دی اغلب به برخی غذاها از جمله شیر و سایر محصولات لبنی و غلات اضافه می‌شود. همچنین می‌توانید ویتامین دی را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا از طریق مکمل‌ها نیز دریافت کنید.

مصرف زنجبیل – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

اگر می‌خواهید امروز و به زودی پریود پریود شوید، مصرف زنجبیل یکی از روش‌های کمک کننده است. زنجبیل به عنوان یک درمان خانگی برای درمان قاعدگی‌های نامنظم استفاده می‌شود و برخی آن را یک باز کننده قاعدگی قوی می‌نامند. با این حال هیچ مدرک علمی برای نشان دادن اثربخشی آن وجود ندارد. به نظر می‌رسد که زنجبیل فواید دیگری در رابطه با قاعدگی دارد که در درجه اول به تسکین درد مربوط می‌شود.

یک مطالعه بالینی در سال 2014 بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی نشان داد که مصرف روزانه زنجبیل ممکن است به کاهش میزان خون از دست رفته در طول قاعدگی کمک کند. مصرف 750 تا 2000 میلی گرم پودر زنجبیل در 3 یا 4 روز اول پریود نیز درمان مؤثری برای دوره‌های دردناک است.  تحقیقات انجام شده نشان داده که مصرف زنجبیل به مدت 7 روز قبل از پریود علائم خلقی، فیزیکی و رفتاری سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش می‌دهد.

مصرف دارچین – چی بخوریم پریود بشیم؟

به نظر می‌رسد دارچین برای انواع مشکلات قاعدگی مفید است. تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان داد که این ماده به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک می‌کند و حتی می‌تواند یک گزینه درمانی مؤثر برای زنان مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد. همچنین نشان داده شده است که به طور قابل توجهی درد و خونریزی قاعدگی را کاهش می‌دهد. دارچین به طور کلی به عنوان یک درمان طبیعی ایمن و مؤثر برای زنان جوان مبتلا به دردهای شدید قاعدگی در نظر گرفته می‌شود.

مصرف آناناس – چیکار کنیم پریود بشیم؟

آناناس یک درمان خانگی محبوب برای مشکلات قاعدگی است. این میوه حاوی بروملین است، آنزیمی محققان اعلام کرده‌اند پوشش داخلی رحم را نرم کرده و دوره‌های قاعدگی شما را تنظیم می‌کند. آناناس همچنین خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی دارد.

مصرف زردچوبه – چیکار کنم امروز پریود بشم؟

ریشه زردچوبه حاوی کورکومین است و به پریود شدن شما کمک می‌کند. این ماده اثرات مفید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش التهاب و بهبود خلق و خو دارد. به دلیل این اثرات، مصرف مکمل‌های حاوی کورکومین می‌تواند علائم (PMS) را کاهش دهد.

زردچوبه همچنین ممکن است اثراتی مشابه هورمون استروژن داشته باشد. این بدان معنی است که شاید به تنظیم چرخه قاعدگی شما نیز کمک کند. دوزهای معمول کورکومین از 100 میلی گرم تا 500 میلی گرم دو بار در روز مصرف می‌شود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، دوش آب گرم و استفاده از کیسه آب گرم نیز می‌تواند در جلو انداختن پریود تاثیرگذار باشد. شاید متعجب شوید اما داشتن رابطه جنسی سالم و محافظت شده نیز به پریود شدن شما کمک می‌کند. چرا؟ زیرا ارگاسم زن حین سکس، موجب انقباض در رحم با القای اثر وکیوم شده و منجر به ایجاد خونریزی پریودی در شما می‌شود. برخی از انواع دمنوش برای پریود شدن نیز مانند زنجبیل و دمنوش چای جعفری وجود دارند که به جلو انداختن پریود شما کمک می‌کنند. همچنین اگر به دنبال یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی هستید، توصیه می‌گردد به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید تا بهترین روش را به شما پیشنهاد نماید.

بهترین دمنوش برای باز شدن قاعدگی چیست؟

دو تا از دمنوش‌هایی که در باز شدن قاعدگی موثرند دمنوش زنجبیل و دمنوش جعفری هستند. در اینجا درباره هریک از اینها توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم:

دمنوش زنجبیل

در طب سنتی زنجبیل بهترین ماده برای پریود شدن سریع و انقباضات رحم است. بر مبنای این که زنجبیل باعث افزایش انقباضات رحم می‌شود و در نهایت منجر به پریود می‌گردد. یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از زنجبیل، مصرف آن به صورت دمنوش است.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل:

  1. چند تکه از زنجبیل را در یک قوی آب جوش قرار دهید.
  2. اجازه دهید این قوی جند دقیقه روی حرارت قرار گرفته و بجوشد.
  3. سپس می‌توانید این ترکیب را به صورت چای و دمنوش میل کنید.

بسیاری از تحقیقات و تجربیات تایید کرده‌اند که دمنوش زنجبیل در پریود شدن موثر است.

دمنوش جعفری

یکی دیگر ار دم نوش‌هایی که در پریود شدن تاثیر دارند دمنوش جغفری است. سبزی جعفری به دلیل برخوردار بودن از ویتامین C بالا و مواد مؤثره قوی آپیول، در انقباض دیواره رحم مؤثر است.

طرز تهیه دمنوش جعفری:

  1. چند جعفری تازه را در قوری آب جوش قرار دهید.
  2. اجازه دهید این ترکیب برای چند دقیقه بجوشد و دم بکشد.
  3. پس از دم کشیدن دمنوش می‌توانید آن را میل کنید.

فراموش نکنید که آپیول برای زنان باردار خطرناک است پس در زمان بارداری، شیردهی و همچنین اگر دچار بیماری‌های کلیوی هستید از مصرف چای جعفری اجتناب کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در برخی شرایط، عقب افتادن قاعدگی شما ممکن است نشانه یک بیماری باشد که باید توسط پزشک علت‌یابی شود. در صورتی که شرایط و علائم زیر را داشتید به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید:

  • اگر علائم بارداری دارید و به حاملگی مشکوک هستید
  • تاخیر در پریود شما سه سیکل متوالی به طول انجامیده است
  • توقف چرخه قاعدگی شما قبل از 45 سالگی
  • ادامه داشتن پریود بعد از یائسگی یا 55 سالگی
  • مشاهده خونریزی بین پریود یا بعد از رابطه جنسی
  • داشتن پریود های سنگین و شدید به طور ناگهانی

جمع بندی

  • پاسخ این سوالات در این مقاله ذکر شده است؛ چیکار کنم پریود بشم؟ برای پریود شدن چی بخوریم؟ چگونه پریود شویم؟ چیکار کنم امروز پریود بشم؟ چی بخوریم پریود بشیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات مقاله را کامل مطالعه کنید.
  • با روش‌هایی برای پریود شدن و چند باز کننده قاعدگی قوی آشنا شدید. برخی از این روش‌ها تأثیر آنی دارند و در مدت زمان کم باعث پریود شدن می‌شوند. برخی دیگر روش‌های درمانی برای تأخیر در پریود هستند.
  • دوران قاعدگی می‌تواند با دردهای شدیدی همراه باشند که مصرف برخی از خوراکی‌های ضد التهاب مانند آناناس می‌تواند آن را تسکین دهد.
  • برخی از مواد غذایی مانند زعفران به دلیل ویژگی‌های خود، روی دوره قاعدگی تأثیر مستقیم دارند.
  • سریع‌ترین روش باز شدن قاعدگی و یک باز کننده قاعدگی قوی دارویی بستگی به شرایط شما و علت تاخیر در پریود شما خواهد داشت. توصیه می‌شود برای این‌کار و مصرف دارو به پزشک متخصص زنان مراجعه نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *