داروپوست و مو

قرص هیر بیوتی چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که می دانید موها تاثیر بسزایی در زیبایی چهره افراد دارند. همه ما همواره به دنبال موهایی ضخیم، پرپشت، بلند و صد البته سالم هستیم. امروزه محصولات بسیار زیادی مانند قرص های مکمل، سرم های تغذیه مو، شامپوها، ماسک های مو و … برای سلامت موها در بازار عرضه می شوند و علاوه بر آن کلینیک ها هم خدماتی مانند مزوتراپی، هایفوتراپی و … را برای تقویت موها به کار می برند که در بسیار از موارد ممکن است موثر باشند و در بعضی موارد هم نباشند. یکی از راه های تقویت مو استفاده از قرص های مکمل و تقویتی است که معمولا موثرتر از روش های دیگر هستند. ما در این مقاله شما را با یکی از بهترین مدل این قرص ها یعنی قرص هیر بیوتی آشنا می کنیم. اگر برای سلامت و زیبایی موهای خود به دنبال راه حل هستید، در این مقاله با دکترلی همراه باشید.

قرص هیر بیوتی در واقع نوعی مکمل غذایی می باشد که ترکیبات موجود در فرمولاسیون آن تاثیر زیادی بر بدن به ویژه مو و ناخن ها دارد. درواقع استفاده از این محصول به افرادی که می خواهند موهایی بدون آسیب، درخشان، متراکم و پرپشت، ضخیم و مقاوم داشته باشند پیشنهاد می شود. همچنین استفاده از این مکمل غذایی برای ناخن و پوست نیز بسیار موثر است چرا که ویتامین های موجود در آن برای تقویت مو، پوست و ناخن لازم است.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم که قرص هیر بیوتی از چه موادی تشکیل شده و خاصیت این مواد برای تقویت موها چیست.

تقویت موها
تقویت موها

مواد تشکیل دهنده قرص هیر بیوتی

بیوتین: ویتامین B7 یا بیوتین که به ویتامین H نیز معروف است؛ ماده ای بسیار تاثیر گذار در تقویت مو می باشد. کمبود بیوتین در بدن، می تواند موجب ریزش موها شود و ریشه آن را تضعیف کند. همچنین این ماده تولید کراتین در مو را افزایش می دهد و ساختار مو را ترمیم می کند. این قرص با دارا بودن بیوتین، می تواند از ریزش موها جلوگیری کند و با افزایش تولید پروتئین کراتین موجب تقویت موها شود.

سلنیوم: این ماده حاوی آنزیم های آنتی اکسیدان می باشد که از هرگونه آسیب به فولیکول موها جلوگیری می کند. این آسیب ها می تواند دلایلی مانند اشعه خورشید، آلودگی های محیط و یا رادیکال های آزاد داشته باشد. قرص هیر بیوتی حاوی سلنیوم است و رشد موها را به صورت شگفت آوری افزایش می دهد.

روی: این ماده به رشد موها به صورت کاملا سالم کمک می کند، چرا که نه تنها در تولید کراتین نقش دارد، بلکه به تولید سبوم کمک میکند و موجب مرطوب ماندن ریشه و فولیکول موها می شود. و همچنین خاصیت ضد التهابی روی موجب می شود که التهابات پوستی در سر کاهش یابد و رشد موها بهتر و سریعتر اتفاق بیافتد. در ترکیبات این قرص از روی نیز استفاده شده و می تواند سلامت موها را تضمین کند.

مس: بهترین ماده برای جلوگیری از سفید شدن موها، مس است. قرص هیر بیوتی حاوی مس می باشد و استفاده از آن از خاکستری شدن موها جلوگیری کرده در نتیجه از پیر دیده شدن ظاهر شما جلوگیری می کند.

 پارا آمینو بنزوئیک اسید (PABA): این ماده که با نام ویتامین B10 شناخته می شود، تاثیر زیادی در سیاه کردن موهای خاکستری دارد و شما می توانید با استفاده از این قرص تا حدودی موهای سفید خود را تیره کنید. درواقع قرص هیر بیوتی برای سفیدی مو کابردی است.

 آمینو اسید های سولفور دار: سولفور ها ماده اصلی و تشکیل دهنده پوست و مو هستند و پروتئین های سازنده  پوست و مو را تشکیل می دهند. کمبود این ماده و آمینو اسید در بدن موجب کاهش استحکام موها می شود. به همین دلیل در فرمولاسیون قرص هیر بیوتی از اسید های آمینو و سولفور استفاده شده و موجب مستحکم شدن موها می شود.

عصاره دم اسب: این قرص علاوه بر ترکیباتی مانند ویتامین ها، حاوی ترکیبات گیاهی مانند عصاره گیاه دم اسب نیز است. این عصاره با افزایش گردش خون در سر، موجب افزایش اکسیژن در سر و همچنین افزایش رشد مو می شود. تقویت فولیکول ها نیز یکی دیگر از خواص این ماده گیاهی می باشد.

علاوه بر ترکیباتی که گفته شد، ویتامین C، فولیک اسید، پانتوتنیک اسید، ویتامین A و ترکیبات و ویتامین های دیگری نیز در این قرص وجود دارد که کارایی و تاثیرگذاری این قرص را افزایش می دهد.

تاثر قرص هیر بیوتی بر موها
تاثر قرص هیر بیوتی بر موها

قرص هیر بیوتی برای چی خوبه؟

حال که با مواد تشکیل دهنده این قرص و فواید آن آشنا شدیم؛ بهتر است بدانیم که استفاده از این قرص چه تاثیری بر سلامت بدن دارد.

قرص هیر بیوتی برای مو و ناخن ها بسیار موثر و کاربردی است. در این جا به تعدادی از فواید قرص هیر بیوتی می پردازیم.

  • افزایش استحکام موها
  • جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به مو
  • تقویت فولیکول موها
  • افزایش رشد مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • ایجاد ظاهری درخشنده و لطیف در موها
  • کمک به تولید سبوم و پروئین کراتین
  • افزایش استحکام ناخن ها
  • جلوگیری از ایجاد حالت شکنندگی در مو
  • تقویت تار های نازک مو
  • کاهش روند سفید شدن موها
  • تیره کردن موهای سفید شده
  • ایجاد ظاهری متراکم و پرپشت در موها
  • تثبیت رنگ طبیعی مو
نحوه مصرف قرص هیر بیوتی
نحوه مصرف قرص هیر بیوتی

نحوه مصرف قرص هیر بیوتی

توجه داشته باشید که بهترین زمان مصرف قرص هیر بیوتی همراه با غذا و آب کافی می باشد. همچنین استفاده از این قرص مناسب افراد بزرگسال است و به افراد کوچکتر پیشنهاد نمی شود.

تداخلات قرص هیر بیوتی

حتما به این نکته توجه کنید که استفاده از قرص هیر بیوتی می تواند شما را برای استفاده از دیگر قرص ها دچار مشکل کند؛ چرا که این قرص حاوی روی می باشد که ممکن است در جذب داروهای دیگر دچار مشکل شوید. برای مثال مصرف قرص های آنتی بیوتیکی مانند تتراسیکلین یا سیپروفلوکساسین همراه با هیر بیوتی موجب عدم جذب مواد لازم از این دارو می شود؛ پس توصیه می شود اگر مجبور به مصرف هر دو قرص هستید، تایم میان آن ها را رعایت کنید، به این صورت که یا 2 ساعت قبل از هیر بیوتی مصرف کنید یا 4 الی 6 ساعت بعد از آن. البته نکات گفته شده جنبه آموزشی دارد و شما حتما در صورت تداخل دارویی با تجویز پزشک اقدام به مصرف کنید.

نکته: اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید استفاده از این قرص فقط با تایید پزشک امکان پذیر است. استفاده از این قرص برای افرادی که به موادی مانند هویج و نیکوتین حساسیت دارند، ممنوع می باشد. افراد مبتلا به ایدز،اختلال هموسیستئینمی، اختلال دوقطبی، اسیدوز، نارسایی کبدی، نارسایی کلیوی، دیابت، آسم و سوئ مصرف الکل نباید از این قرص استفاده نمایند.

جدول تداخلات دارویی، غذایی و بیماری با قرص هیر بیوتی

تداخلات

 مصداق های تداخل

دلایل عدم مصرف در صورت تداخل

روش مصرف

آنتی بیوتیک هاخانواده تتراسیکلین: داکسی سایکلین، تتراسایکلین، مینوسیکلین و …

و خانواده سیپروفلوکساسین

وجود روی در این قرص، جذب آنتی بیوتیک را کاهش داده یا غیر ممکن می سازد.طریقه مصرف:

2 ساعت قبل از مصرف هیر بیوتی

4 تا 6 ساعت بعد از مصرف هیر بیوتی

بیماری های جسمی و روانیاختلال هموسیستئینمی،

نارسایی کبدی و کلیوی،

دیابت، آسم، ایدز، اختلال دو قطبی

 

ممکن است در روند درمان بیماری تداخل ایجاد کرده و یا مانع از تاثیر دارو های درمانی برای این بیماری ها شود.استفاده از این قرص فقط برای این بیماران فقط با تجویز پزشک ممکن است.
شرایط خاص

دوران بارداری و شیردهی

ممکن است اجزای تشکیل دهنده آن برای مادر و جنین ایجاد مشکل کند.استفاده از این قرص در زمان بارداری و شیردهی باید با مشورت پزشک انجام گیرد.
حساسیت های غذاییحساسیت به مصرف مواد نیکوتین دار مانند: گل کلم، گوجه فرنگی سبز، بادمجان، سیب زمینی و …

و هویج

ممکن است حساسیت را تشدید کند.به هیچ عنوان مصرف نشود.
حساسیت به اجزای تشکیل دهنده قرص هیر بیوتی

حساسیت به اجزای فرمولاسیون مانند: سلنیوم، روی، مس، عصاره دم اسب و …

 

ممکن است موجب تشدید حساسیت شده و یا موجب ایجاد آسیب به بدن شود.در صورت وجود حساسیت نسبت به اجزای تشکیل دنده، به هیچ عنوان مصرف نشود.

قرص هیر بیوتی یوروویتال

یک مدل از مکمل هیر بیوتی، هیر بیوتی یوروویتال است که به دلیل ویژگی ها و مواد خاصی که در ترکیبات آن به کار رفته بسیار پرطرفدار است. این مکمل ترکیبی از تمام ویتامین ها، آمینواسید های ال-متیونین و ال-سیستئین و همچنین املاح مدنی می باشد. وجود این ترکیبات در قرص هیر بیوتی یوروویتال می تواند مکملی بی نظیر برای افزایش استحکام مو ها، افزایش رشد و سلامت مو باشد.

قرص هیر بیوتی چه عوارضی دارد؟

فرمولاسیون این قرص کاملا دقیق و بدون آسیب است و تا به حال عوارض خاصی از آن ثبت نشده است و اگر مصرف این قرص با توجه به موارد ممنوعه ی گفته شده باشد می توان گفت که بدون عوارض است.

آیا قرص هیر بیوتی باعث  جوش می شود؟

این قرص حاوی بیوتین می باشد و بیوتین یکی از موثرترین مواد در جلوگیری از ایجاد جوش است. درواقع استفاده از محصولاتی که در آن ها بیوتین وجود دارد و همچنین مکمل های بیوتین؛ می تواند در جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست جلوگیری کند. همانطور که می دانید جوش ها به دلیل عدم پاکسازی پوست و البته پوستهای ناسالم و فاقد ویتامین ایجاد می شوند.

نتیجه گیری

این مقاله شامل نکاتی در مورد قرص هیر بیوتی، مواد تشکیل دهنده آن، فواید و مضرات آن بود. اگر جزو افرادی هستید که به سلامت مو، پوست و ناخن هایتان اهمیت می دهید، استفاده از مکمل های غذایی مانند هیر بیوتی را با مشورت پزشک به شما توصیه می کنیم. اگر به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید، علاوه بر اینکه مصرف این قرص برای شما هیچ عوارضی نخواهد داشت؛ تاثیر گذاری آن به مرور زمان شما را شگفت زده خواهد کرد. از همراهی شما با دکترلی متشکریم.

برای مطالعه مقالات بیشتر کلیک کنید:

روتین پوستی کره ای چگونه است؟

پماد کالامین و تاثیر آن بر روی پوست

چگونه کمر خود را باریک کنیم؟

7 تمرین برای سیکس پک دخترانه در 30 روز⭐️

چرا بعد از اصلاح صورت جوش می زنیم؟ راه پیشگیری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *