پوست و مو

قرص فیتو چیست؟ چه تاثیری دارد؟

امروزه استفاده از مکمل های گیاهی برای تقویت مو، پوست، ناخن و … بسیار رایج است. اما انتخاب یک مکمل مناسب و تاثیرگذار در میان تعداد انبوه مکمل های موجود در بازار، کار آسانی نیست. برند ها و تولیدکنندگان مختلفی در این بازار به تولید مکمل ها پرداخته اند اما در میان تمام این محصولات نام تعدادی از برندها بیشتر از بقیه می درخشد و در میان مصرف کنندگان طرفداران بیشتری دارد. یکی از این محصولات پرطرفدار، قرص فیتو است. این محصول به دلیل تاثیرگذاری بالا در تقویت بدن به خصوص موها در میان مصرف کنندگان جایگاه خاصی دارد. با دکترلی در این مقاله همراه باشید تا با این مکمل گیاهی بیشتر آشنا شوید.

قرص فیتو یکی از بهترین مکمل ها در تقویت مو، پوست، ناخن و … است که به دلیل اجزای تشکیل دهنده ویژه آن، ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن را تامین کرده و سلامت پوست و مو را تضمین می کند. بهتر است ابتدا با ترکیبات این مکمل آشنا شویم و بدانیم چه ترکیباتی این مکمل را تاثیرگذار و کاربردی کرده است.

ترکیبات قرص فیتو

 

  • فلاوونوئیدها: ترکیباتی موثر در حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بیماری ها.
  • تانن‌ها: ترکیباتی که تا حدودی حاوی آنتی اکسیدان هستند.
  • ساپونین‌ها: یکی از کارایی آنها جذب بهتر مواد دارویی در روده هاست.
  • ترپن‌ها: ضد التهاب بودن یکی از خاصیت های آن است.
  • فیتواستروژن‌ها: مانند استروژن هایی که در بدن تولید می شود، اثر گذار است.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: مانع از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به بدن می شوند.

البته این ترکیبات وابسته به برند تولید کننده و نوع آن می تواند تغییر کند ولی موارد گفته شده معمولا در تولید این قرص فیتو به کار می روند.

فواید قرص فیتو

حال که با ترکیبات این مکمل گیاهی آشنا شدیم، بهتر است فواید آن برای بدن را نیز بررسی کنیم.

فواید و مضرات قرص فیتو
فواید و مضرات قرص فیتو
  • تقویت مو و ساختار آن
  • افزایش رشد ناخن، مو و مژه
  • متوقف کردن ریزش مو ( البته ابتدا باید ریزش مو را علت شناسی کنید )
  • جلوگیری از شکستن ناخن و تقویت آن
  • افزایش ضخامت تار های نازک مو
  • تقویت کننده ریشه موها
  • کمک به حفظ سلامت پوست سر
  • حاوی مواد موثر برای بدن مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان و …

عوارض قرص فیتو

هر مکمل و دارویی در کنار فواید آن عوارضی نیز دارد. عوارض احتمالی قرص فیتو عبارت اند از:

  • ایجاد حساسیت: التهاب، خارش و …
  • اختلال هورمونی: در برخی موارد باعث بهم ریختن و اختلال در هورمون ها می شود.
  • ایجاد مشکلات گوارشی: یبوست، اسهال، نفخ و …
  • بالا رفتن کلسترول خون: ممکن است مصرف این مکمل باعث بالا رفتن کلسترول خون شود.
  • تداخلات دارویی: ممکن است مصرف این مکمل با برخی از دارو ها مشکل ایجاد کند.

عوارض گفته شده ممکن است برای برخی از افراد ایجاد شود و در برخی دیگر مصرف قرص فیتو بدون عوارض باشد.

جدول تداخلات دارویی، غذایی و شرایط خاص با قرص فیتو

تداخلاتمصداق تداخلاتدلایل عدم مصرفروش مصرف
بیماری های خاصافرادی که به بیماری های خاصی از قبیل: مولتی پل اسکلروز، ایدز، سل، بیماری های خود ایمنی مبتلا هستند.ممکن است در جذب داروهایی که برای درمان مصرف می شود مشکل ایجاد کرده و یا مصرف همزمانشان خطرناک باشد.استفاده از قرص فیتو به این افراد توصیه نمی شود.
حساسیت به ترکیباتمواد تشکیل دهنده این قرص مانند، آنتی اکسیدان، تانن و ترکیبات دیگر در مدل های مختلف این قرص.ممکن است ترکیبات تشکیل دهنده قرص فیتو برای برخی از افراد به ایجاد حساسیت ختم شده و یا حساسیتشان را تشدید کند.مصرف این قرص برای این افراد بهتر است که با مشورت پزشک انجام گیرد.
بارداری و شیردهی——-ممکن است ترکیبات این قرص برای مادر و جنین ایجاد آسیب کند و یا کودک را در دوران شیردهی دچار مشکل کند.مصرف قرص فیتو در دوران بارداری و شیردهی بهتر است با مشورت پزشک انجام گیرد.
بیماری های عامافرادی که مبتلا به بیماری های، کلیوی، کبدی، دیابت، قلب و مشکلات خونی… هستند.استفاده از این مکمل ممکن است در روند درمان و تاثیر داروهای مصرفی برای درمان تاثیر بگذارد.مصرف این مکمل به این افراد پینشهاد نمی شود و یا باید با مشورت پزشک مصرف کنند.
داروهامصرف این قرص با داروهایی مانند وارفارین ممکن است که باعث ایجاد مشکل شود.داروهایی مانند وارفارین هستند که  کار آن ها جلوگیری از لخته شدن خون است، به همین دلیل نباید در تاثیرگذاری آنها خللی ایجاد شود.مصرف این دارو حتما باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

قرص فیتو برای مو

اگر می خواهید از این مکمل برای رفع ریزش مو ها استفاده کنید، بدانید که ابتدا باید علت ریزش موهایتان را بیابید. در برخی موارد مشکلات ریزش مو با مصرف مکمل، ماساژ سر، روغن تراپی و … حل نمی شود و نیاز به معاینه پزشک و انجام آزمایشات دارد. در واقع شما باید تاثیر عوامل متعددی را در ریزش مو ها مانند، رژیم غذایی، آب و هوا، ژنتیک، وضعیت روانی، محیط جغرافیایی و … را در نظر بگیرید.

قرص فیتو برای مو
قرص فیتو برای مو

قرص مکمل فیتو، به دلیل وجود ترکیبات موثر در تقویت موها، موجب کاهش ریزش مو و تقویت ریشه، هم در خانم ها و هم در آقایان می شود. این ترکیبات موثر عبارت اند از:

  • بیوتین: این ماده یک ویتامین از گروه B می باشد و یکی از بهترین مواد برای تقویت مو و ناخن محسوب می شود. همچنین از ریزش بی رویه و غیر عادی موها جلوگیری می کند.
  • سیلیسیم: این ماده ساختار موها را استحکام می بخشد و نقش موثری در کاهش ریزش موها دارد.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدانها رادیکال های آزاد را مهار می کنند و مانع از آسیب به پوست سر و موها می شوند.
  • روغن های گیاهی: روغن های به کار رفته در این مکمل، به حفظ رطوبت موها کمک می کند و از شکنندگی و ایجاد خشکی در موها جلوگیری می کند.

تمامی نکاتی که گفته شد، کاملا جنبه آموزشی دارد و بهتر است مصرف این قرص با تایید و مشورت پزشک انجام گیرد.

قرص فیتو اصل و فیک

از آنجایی که قرص فیتو طرفداران زیادی پیدا کرده و تاثیرات زیادی داشته است، نمونه های فیک و تقلبی آن نیز در بازار به راحتی فروخته می شود. برای تشخیص قرص فیتو اصل از فیک باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. کدی که روی جعبه وجود دارد با کدی که روی شیشه محصول است باید کاملا یکی باشد.
  2. به شکل ظاهری قرص توجه کنید، باید بیضی باشد و همه آنها یک اندازه باشند.
  3. رنگ قرص فیتو فیک بسیار روشن تر از نمونه اصلی آن است.
  4. محصولات اصل دارای بارکد اصالت کالا هستند که شما می توانید با بررسی آنها توسط اپلیکیشن های بارکد خوان به اصل یا فیک بودن محصولات پی ببرید.

طریقه مصرف قرص فیتو

قبل از تهیه این مکمل بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و سپس اقدام به خرید و مصرف این قرص کنید. معمولا پزشکان مصرف این قرص را در دو دوره چهار ماهه و به صورت روزی دو عدد تجویز می کنند. شما می توانید این قرص را بسته به کارایی آن در هر زمانی مصرف کنید، برخی آن را در روز و با غذا مصرف می کنند. اما بهترین زمان مصرف این قرص، معمولا صبح است. در هر صورت بهتر است که پزشک دوز و زمان مصرف آن را تعیین کند.

نتیجه گیری

این مقاله، محتوایی آموزشی برای آشنایی بیشتر شما با قرص فیتو، بود. ما در این مقاله شما را با عوارض قرص فیتو، فواید آن، قرص فیتو اصل و فیک، تعارضات دارویی و بیماری ها با این مکمل آشنا کردیم. همانطور که گفته شد باید این قرص را با تایید پزشک مصرف کنید و از مصرف خود سرانه این مکمل کاملا بپرهیزید چرا که ممکن است علاوه بر حل نکردن مشکلات پوست و موی شما، موجب ایجاد مشکلات جدیدی نیز شود و عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. از همراهی شما با دکترلی متشکریم.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید:

قرص هیر بیوتی چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟

انواع روتین پوستی و ترتیب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *